Tuesday, June 1, 2010

update conference

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

baru sekarang nie aku berpeluang utk update psl conference yg aku join aritu iaitu IASCBC 10. terima kasih bnyk2 kpd pensyarahku kerana memberikan peluang kpd aku utk turut serta dlm conference nie walaupun aku tau pada hakikatnya ramai yg ingin turut sama menyertai program nie tp tiada rezeki dan Alhamdulillah aku mendapat peluang tersebut. ok la, tanpa berlengah lagi aku cter la pasal conference nie, erm tak de gmbr tau...kalau nak tgk kat FB okey~

hari pertama
kumpul kat fak, then bertolak ke johor...owh! masa kat fak 2 jumpa la salah seorg pensyarah yg ikut sama ke s'pore, dia ckp la, sya tak boley panggil awak student lg, sbb skg awak dianggap sbg staff...haha...sedey tak!?utk ke s'pore, kitaorg ikut 2ndlink...lepas kastam malaysia, masa nak masuk ke kastam singapore tu ada mslh skit sbb masing2 tak pernah ke s'pore kan, so tak tau sgt flow mcm mane...then, ape lg, redah jela...tanya org tu, tanya org nie...haha~

disebbkan pendtg baru di tempat org, tak bnyk la yg tau kan, so kna la jln gak angkut beg2 besar...penat oo...sampai kat UCC (tmpt conference), kitaorg dh dibasahi peluh...pastu kna cepat sbb dh nak start opening ceremony...pas hbs segala, balik hostel...dah bersihkan badan smua, solat...dah tak tau nak wat ape, mlm awal lg...then update personal diary, kul 930mlm aku dh tdo...(awalkan!? yela...aku tak de member kot kat sana)

hari kedua
conference day cam biasa...hbs lewat, kol 6 lebey...hari nie aku dah ada geng...hehe...sape!? erm, postgrad student...haha...thanks la akak2 sbb sudi duk layan sya, mmg sya bosan sesgt...hehe...owh! pas hbs conference tu, berkejaran kitaorg bersiap...nak kuar katanya...hehe...mlm tu, kitaorg jln2 kat orchard road...gumbira2...at least terubat la jugak kebosanan aku kan...hehe~

hari ketiga
sambung lg conference day...hari nie tambah bersemangat sbb lecturer kitaorg yg present kan...mesti la sokong...then, dlm hari yg sama gak, ada seorg presenter nie, dr m'sia...taknak la ckp dr u mane...tp dia ada ckp psl ape ntah, then something menarik minat aku apabila dia mengeluarkan pendapat iaitu "men can not do anything...it is always like that" something like that la katenya...benci seyh aku...ape masalah dia, aku tau la dia nak cakap pasal kurangnya kaum lelaki dalam institusi pengajian tinggi, tp tak payah la ckp sampai camtu skali...dia yg berckp pn seorg lelaki...dur! menyampah aku org yg merendah2kan golongan sendiri nie...kalau dah tau laki tu skit, knape tak take any action on that...kalau cakap je, tp action tak de...no point la..

emo plak kan tetber pakcik nie...haha...sambung2 lg...pas hbs konferens hari tu lak kitaorg planning kuar lg...mintak permission utk skip closing ceremony...haha..berjaya!!! (ok la kan, kitaorg at least mintak, tak mcm yg lain, main blah camtu je, lg awal dr kitaorg)...then, mlm tu pergi Chinatown...beli sourvenir...aku just beli utk cousin n family je, tak bnyk pn...huhu~

pastu, kitaorg mkn mlm kat restoran ape ntah...tp halal la...wah! marvelous k mknn...sbb mlm akhir kan kat s'pore...layan je la...haha~

hari keempat
sepatotnya ada workshop, tp sbb tmpt terhad, so tak pegi la...bg peluang kat org lain...huhu...pg tu kna pulang kunci dan settle kan semua menda sbb dh tak sabar nak balik kl nie...so, pas dh hbs smua...sampai kat 2ndlink kol 130, bertolak balik kol 230...

yg penting conference tu sgt berjaya...sonok gak sbb dpt tgk ramai invited2 speaker yg hebat...walaupon dlm presentation diaorg awal2 masa objektif je bley fhm...masuk method je, trus blur...haha...sgt high level k...bg oral presentation lak sgt la fhm sbb research diaorg wat lebey simple dan tak complex sgt...haha~

~bye~

2 comments:

ain said...

wah...cm best jer g conference...

Ted said...

bkn mcm, sgt best...hehe~