Sunday, October 24, 2010

[Kehidupan]


org kate idup nie seumpama roda, kdg2 kita berada kat atas dan kdg2 kita berada kat bwh...tp, ada gak yg tidak bersetuju dgn perumpamaan tersebut, sbgai cth bg org yg sentiasa berfikiran positif, bg mereka tiada istilah berada dibawah, bg mereka ianya merupakan dugaan utk kita membaiki diri kearah kebaikan (optimis)...tak kesah la ape pn, sbb pndgn setiap manusia adalah berbeza, dan itulah keunikan manusia...
bkn ape, td pas solat zohor lepak2 jap sambil merehatkan mata selepas lama menatap screen komputer, so aku terkenangkan balik masa kat u...sempat la flashback dr thn 1 - thn  4...serasa sungguh cepat masa berlalu, tp bkn itu aku fikirkan...

aku teringat masa blaja dlu, waktu dimana ko diperlukan tak kesah dr segi pertolongan @ idea @ hanya sbg tempat meluahkan perasaan/problem, ko dianggap sebgai dewa (hanya perumpamaan), mksdnya bnyk la kata2 manis ditaburkan, memuji bagai hanya utk mendptkan pertolongan dr ko...walhal, ape yg diungkapkan hanyalah utk menarik perhatian ko utk menolong mereka...which mean, those words adalah dusta semata2...

tp, pada saat ko tidak diperlukan, ko dianggap tak ubah seperti sampah di tepi jln, nak dipandang pn dirasakan menjijikkan...mmg korg akan dianggap seperti tidak pernah wujud pn dlm idup mereka...huhu...penah ke korg mengalami keadaan sedemikian??? Ya Allah kenapalah realiti kehidupan ini amat perit utk dilalui???

perkara seperti nie selalunya membuatkan aku sedar bhw hypocrisy ada dimana, cuma bergantung kepada korg sendiri cena nak handle menda tersebut...bkn sekali terjadi dlm idup aku, ada yg mengaku kwn hanya semata2 nak dptkan sesuatu dr korg...mcmlah...huhu~

p/s: bkn aku ingin mengungkit atau ape, just nak share ape yg berlaku dlm dunia realiti...dan jgn la plak ada yg terasa, sbb aku tak gtau secara spesifik pn kat sini...tp, sape yg makan cili, dia yg terasa pedas...

 
"sekadar perkongsian"
pixa originally from ILUVISLAM

2 comments:

padilchan said...

kalu makan wasabi kene terasa gak ke??? haha~

apekah awal2 minggu dah cam moody2... xbaek untk kesihatan terutamanya sistem peranakan kamu tu (ade ke???) haha~

Ted said...

[padilchan] wasabi lg terasa oo...menyengat je kat idung, sakit...haha~

moody ok wat...br la gumbira idup kita nie...btol x? hampeh, sistem pernakan ape lak nie? ingat aku nie kucing kew? hak3~