Wednesday, February 16, 2011

Aku Gilakannya...


entry kali nie tak de mukaddimah ye...tak de idea nak kongsi pasal ape...lgpn dh ngantok skg nie, badan rasa tak sedap je, cam nak demam lak...rendu kat org tu pn makin bertambah, cena nie?

berbalik kpd tajuk, sejak 2 menjak nie, aku sgt mengidam ngan menda nie...rasa cam hari2 pn nak, tak ley nak tinggal...menda tu adalah MURTABAK ye tuan2 dan puan2...seyes, aku mmg tergila2kan menda nie sejak akhir2 nie...rasa cam syok je ble makan menda nie, walaupn aku tau dr sudut kesihatannya bahaya kalau makan bnyk, tp aku tak kesah...nafsu aku mengatasi akal fikiran aku...huhu~

bagi bukan pure melayu, yg tak tau ape tu murtabak...murtabak itu kalau ikutkan wikipedia:
Murtabak, also Martabak or Mutabbaq, (Arabic: مطبق‎) is a stuffed pancake or pan-fried bread which is commonly found in Saudi Arabia (especially the Hejaz region), Yemen, Indonesia, Malaysia, Thailand, Singapore, and Brunei. Depending on the location, the name and ingredients can significantly vary. The name mutabbaq (or sometimes mutabbag) in Arabic means "folded". (bacaan lanjut, tekan Murtabak)

kalau ikutkan wikipedia bahasa melayu lak:

Martabak ialah sejenis makanan yang ada dijual di Malaysia, terutama popular di Johor. Martabak ada dua jenis iaitu martabak ayam dan daging. Di Indonesia, martabak disebut sebagai martabak telur. (bacaan lanjut, tekan Murtabak)

takrif murtabak bagi aku lak, ianya adalah sebijik kueh yang sangat sedap di makan begitu saja...hehe~ (Ted, 2011)

nyum...nyummmm....chedapnya~

2 comments:

Zulfikar Hazri said...

aku pernah kene penyakit gila murtabak.. bertahan dalam masa 2 bulan.. setiap hari nak makan murtabak.. tapi murtabak pasar malam gak sedap.. dan murah.. mamak punya mahal dan tak sedap...

Ted said...

wah 2 bln, lame tu...
yup, kat pasar malam terbaek kalau dibandingkan dgn mamaknya...