Tuesday, May 8, 2012

Gembirakan Hatinya

Alangkah bahagianya bila kita dapat menggembirakan hati orang yang kita sayang!!! 

Itu lah yang berlaku pada aku malam nie,

walaupun pertolongan yang aku berikan boleh dianggap kecil je,

tapi apa yang penting, aku dapat melihat kegembiraan terpancar di wajahnya...

Alhamdulillah, aku bersyukur~

Aku berasa sangat bahagia bila dapat membantu/menolong orang-orang yang aku kategorikan dalam golongan orang yang aku sayang.

Secara jujurnya, aku tidak sanggup untuk melihat dia bersedih, muram dan tidak bersemangat, terbit rasa kasihan di hatiku...

Jadi, walaupun dengan pertolongan yang tidak seberapa tapi yang penting aku dapat melihat orang yang aku sayang gembira...itu yang paling utama bagiku!

Dan,

walaupun dia hanya datang kepada aku pada waktu susah,

dan pada waktu senang dia lebih mengutamakan orang lain daripada aku,

aku tidak kesah!!! 

Kerana bagiku hanya Allah yang tahu sejauh mana perasaan aku terhadapnya, 

hanya Allah yang tahu betapa aku terlalu mengambil berat tentang dirinya,

hanya Allah yang tahu betapa kasihnya aku terhadapnya...

Dan apa yang pasti, takdir telah menentukan yang aku tidak mungkin dapat memilikinya...=(

No comments: